Søgemaskineoptimering – har jeg brug for det?

Dette spørgsmål er helt essentielt i forhold til søgemaskineoptimering, hvis man som virksomhed har en hjemmeside og gerne vil findes af eventuelle kunder via nettet. Undersøgelser viser, at omkring 90 % af al trafikken på nettet kommer fra søgemaskiner som fx Google og Bing. Disse undersøgelser viser også, at langt de fleste brugere klikker på resultaterne på side 1. Eftersom der oftest er flere tusinde resultater i søgemaskinerne, vil det tit være nødvendigt med søgemaskineoptimering for at blive fundet.

Hvad er søgemaskineoptimering?

Hvad er det så lige søgemaskineoptimering er? Søgemaskineoptimering er optimering af din hjemmeside i forhold til, hvordan søgemaskinerne fungerer. Med søgemaskineoptimering arbejdes overordnet med indholdet på din hjemmeside i forhold til de søgeord, du gerne vil have, din virksomhed bliver fundet på. Søgemaskineoptimering er en kompleks opgave, hvor det gælder om at få formuleret et indhold, der både er læsevenligt og samtidigt også opfylder krav til densitet mv. I forbindelse med søgemaskineoptimering arbejdes også med Page Title og Meta Description.

Hvad kan søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering kan rigtig mange ting. Nedenfor er oplistet bare nogle af de ting, søgemaskineoptimering kan gøre for din virksomhed og hjemmeside.

  • Søgemaskineoptimering kan gøre din virksomhed mere synlig på nettet
  • Søgemaskineoptimering kan skaffe dig kunder
  • Søgemaskineoptimering kan øge din omsætning
  • Søgemaskineoptimering sørger for, dit budskab kommer ud

Hvordan kommer jeg i gang med søgemaskineoptimering?

Det er flere muligheder, hvis du vil i gang med søgemaskineoptimering. Enten forsøger du selv at arbejde med søgemaskineoptimering – man kan læse sig til meget af det, hvis man ikke er computerforskrækket og bare tør kaste sig ud i arbejdet. Der er også den mulighed at kontakte et bureau, der arbejder med søgemaskineoptimering. Der findes i dag flere bureauer, der har specialiseret sig i søgemaskineoptimering og har flere specialister inden for søgemaskineoptimering ansat.

Prøv fx at skrive ”søgemaskineoptimering” på Google. Hvis du vil arbejde med de virkeligt professionelle inden for søgemaskineoptimering, så klikker du på et af de fem øverste resultater. Det er folk inden for søgemaskineoptimering, der kan deres kram, eftersom de selv ligger godt placeret i søgeresultaterne på ”søgemaskineoptimering”.

 

Google Plus